Wednesday, December 16, 2009

PENIPUAN HARUN MAT SAAT & KONCO2 MENGGUNAKAN AGAMA ISLAM

Kronologi bermula dari Kelab Taqwa Malaysia / Pan-Phoenix Dina / Business Time Dina / Persatuan Gabungan Kebajikan Ekonomi Rakyat Malaysia (PGKERM) / Yayasan Awana / Persatuan Kebajikan Ekonomi Kesenian Malaysia (PKEKM)/ Kelab Rohani Selangor (KRS) / Kelab Ihsan Wilayah Persekutuan (KIWP) semuanya penipuan mengguna agama Islam demi kemewahan dunia kononnya YM Ustaz TG.Harun TG.Mat Saat (nama pun ha-run dlm bahasa Inggeris ... ha..lari dan konco-konconya dengan rakusnya menipu rakyat Malaysia beratus-ratus juga mungkin juga billion tetapi masih bebas bersenang lenang dengan dengan konco-konconya dipercayai masih lagi di Bungalore Mewah Kelab Golf Sultan Abdul Aziz Shah Alam, Selangor, apa lagi kasi gegar...

8 comments:

  1. http://www.topix.com/forum/world/malaysia/TRONI3G8RC3A722BG
    Setelah sekian lama bersama Dina dan Harun Mat Saat yg mendakwa dia makhluk mulia yg terpilih utk memimpin masyarakat kepada kembali kpd Islam melalui kaedah yang disebut sebagai IBC, ternyata saya telah membuat satu kesalahan yang amat besar dalam hidup saya apabila menyertai Dina.
    Saya terpengarh dgn kata2 manis yg disulami dengan konsep ketuhanan yg tak pernah lekang dari mulut Harun Mat Saat yang juga menggelar dirinya sebagai Ustaz sedangkan pada hakikatnya ilmu yang dimiliki tidak sehebat mana dan kalaupun ilmunya hebat, namun in practical ilmu yang ada hanya sebagai alat untuk menyesatkan manusia dan memperolehi kekayaan buat diri sendiri dan kroni2 yang menyokongnya.

    Kehebatannya behujah dan menjawab berbagai persoalan berkaitan ketuhanan membuatkan saya teruja dan mula meyakini apa yg dikatakan. Dari cara pemakaiannya yg selekeh, sedikit sebanyak mempengaruhi saya meyakini hala tuju yg hendak dibawa. Namun disebalik pakaian yang selekeh tersembunyi kehidupan mewah yg luar biasa. Dengan deretan kereta mewah yg bukan sahaja dimiliki oleh Harun Mat Saat, tp juga oleh konco2nya yg dipilih hanya untuk berkata 'yes' pada setiap apa yg diperkatakan. Tiada siapa yg berani menentang meksipun apa yg diperkatakan jelas terpesong dari sifat se org muslim sebenar.
    Pernah dalam beberapa siri ceramah Harun Mat Saat dengan angkuh mendakawa mempunyai berbillion ringgit dan di satu majlis yg lain dengan gah berkata, aku ada duit...7 jenerasi pon tak abis nak makan. Apa jenis kata2 ini kalau bukan takabur?
    Ada pengikut2 Harun mengatakan, Harun ni mmg kaya sejak dari dulu..kononya jadi penasihat ekonomi kepada Tun Mahathir dan sebagainya. Tapi yg benar...Harun adalah amat miskin sebelum dina diwujudkan. Dari mana datang kekayaan ini semua kalau bukan duit dari ahli dina yg dikutip oleh konco2nya di seluruh Malaysia dan Brunei.
    Hebat sungguh permainan manusia yg bernama Harun ini. Menggunakan Islam sebagai umpan utk menarik perhatian umat islam utk melabur. Kilang2 yg ada digunakan tidak lain dan tidak bukan hanya sebagai satu perangkap bagi meyakinkan para mangsa yg rakus dengan tawaran yg amat gila dan tak masuk akal.
    Penipuan Harun amat jelas. Kerakusan manusia menyebabkan mereka buta melihat penipuan licik yg diatur oleh Harun dan konco2nya.
    Kejatuhan Kotaqwa sebenarnya adalah kerana Harun tidak mahu dan enggan menerima teguran bukan seperti yg didakwa oleh Harun yg ahli lembaga pengarah melarikan wang. Akhirnya Harun memilih 'Pak Turut' yg mengikut telunjuk semata2.
    Akhirnya KOTAQWA berkubur. Kerakusan Harun semakin menjadi2. Kelab Taqwa pula digunakan sebagai platfom dan akhirnya ditutup bila sudah tidak mampu membuat bayaran yg dijanjikan. Kelab kebajikan Ekonomi Rakyat ditubuh untuk terus mengutip wang manusia yg dhaif dan miskin utk memenuhi nafsu serakah Harun. Akhirya semua janji tidak tertunai. Kerakusan Harun tidak terhenti di situ sahaja. Program RC pula diwujudkan. Tiada dokumen, tiada perjanjian. Tawaran dibuka kepada yang yakin. Akhirnya tipah tertipu sekali lagi. Jutaan Ringgit dikumpulkan dan diserahkan kepada Harun. Akhirnya ahli2 yang ‘yakin’ berputih mata.

    Kini, para kakitangan Dina dihimpit keperitan. Gaji sudah 3 bulan tidak dibayar. Satu demi satu pejabat Dina ditutup. Bantuan dinpinta kepada Harun, Namun Harun sudah naik ke langit.Harun sudah lari meninggalkan konco2nya menanggung segala beban.

    Para ahli dijanjikan pemulangan balik modal. Pada pandangan saya, itu semua adalah helah semata-mata bagi melengah-lengahkan masa. Pada hakikatnya, Harun sudah tidak mempuyai wang untuk membuat pembayaran balik.

    Kepada semua ahli, satu cara terbaik adalah untuk membuat laporan polis dan heret harun ke muka pengadilan. Wang dilabur tak mungkin dapat balik. Harun wajib dihukum kerana menipu dan memutarbelitkan fakta. Jika ini tidak dilakukan, Harun terus bermaharajalela dan ahli semua akan terus menderita.

    ReplyDelete
  2. CUBAAN HARUN SETERUSNYA....

    PERSATUAN GABUNGAN KEBAJIKAN EKONOMI RAKYAT MALAYSIA (PGKERM)

    PENUBUHAN PERSATUAN KEBAJIKAN EKONOMI RAKYAT MALAYSIA (PGKERM) UNTUK KITA DAPAT BERSAMA BERFIKIR DAN BERTINDAK UNTUK MEMAJUKAN BANGSA KITA DARI SEGI KEBAJIKAN, EKONOMI, AGAMA DAN KEROHANIAN.

    OBJEKTIF
    • UNTUK MELAHIRKAN MASYARAKAT, MEMPERTINGKATKAN IMAN DAN TAQWA YANG BERWAWASAN.
    • UNTUK MELAHIRKAN MASYARAKAT YANG BERDISIPLIN.
    • UNTUK MENYATUPADUKAN MASYARAKAT YANG PELBAGAI KAUM KE ARAH SATU PANDANGAN YANG BERKONSEPKAN EKONOMI.
    • MENGERATKAN SILATURAHIM ANTARA KAUM.
    • MENSTABILKAN EKONOMI NEGARA.
    • MENGKUALITIKAN SOSIAL MASYARAKAT.
    • MENGHAPUSKAN KEMISKINAN RAKYAT.
    • MEWUJUDKAN KEMAHIRAN DALAM PELBAGAI BIDANG.

    MATLAMAT:
    MELINDUNGI RAKYAT MALAYSIA DARIPADA KESUSAHAN, KEMISKINANA DAN KEFAKIRAN.

    KESAN
    BERLAKU PEMULIHAN DALAM EKONOMI, INDIVIDU, SOCIAL, BUDAYA, KELUARGA, TARAF HIDUP, KUASA BELI, PENGURANGAN BUDAYA BERHUTANG, TOLONG MENOLONG, KASIH SAYANG, SIMPATI, KEBAHAGIAAN, DIRI DAN RUMAHTANGGA.

    YDP
    YDP Federal: TUAN MOHD NIZAM BIN MOHD SALLEH
    YDP Kesenian: KUNJE AHMAD B AHMAD KUFTTY

    IKON-IKON PGKERM:
    -KHAIRUDIN B ABDUL LATIF
    -LT KOL (B) MOHD SANI BIN HASNAN (Bendahari KTM)
    -MOHD NOR FIKERI B MOHD SALIHIRI (Presiden KRS)
    -HJ AHMAD B HJ DAUD (Pegawai Daerah BERA)
    -MUHAMAD HAFIZ B ABDUL WAHAB (Keturunan MAT KILAU)

    WAKIL FEDERAL NEGERI (WFN)
    WFN Kelantan: En. AZIHAN B ISMAIL
    WFN Selangor: En. ZAINI B MUHAMAD
    WFN Kuala Lumpur: En. ZUBIR B ISHAK
    WFN Johor: En. MOHD OZIE B MOHD SALLEH
    WFN Melaka: En. SHAMSURI B SAMCHIK
    WFN Sabah: En. ROZALI B ROSLI
    WFN Sarawak: En. HAFIZZUDIN B ABDULLAH
    WFN Pahang: En. ABD HALIM B MOHAMMAD
    WFN Perlis: TUAN KHAIRUL AZHAR B NURUDDIN
    WFN Perak: En. ZIANI B ABDULLAH
    WFN Kedah: En. ANUAR B OTHMAN
    WFN Terengganu: En. MOHD SHUKRI B HAMZAH
    WF PGA: TUAN MOHD ABDUH B ISMAIL

    JAWATAN KUASA INDUK
    1. KHAIRULANUAR B ABD RAHMAN
    2. SYED AZLAN B SYED ABU BAKAR (ARAB-artis)

    JAWATAN KUASA NEGERI PAHANG
    1. Abd Halim b Mohammad
    2. Azlisham b Ahmad
    3. Ahmad Faizal b Abd Halim
    4. Shukri b Mohammad
    5. Husniza bt Hussin
    6. Supian b Nawang
    7. Jundullah b A.Hamid
    8. Robiah bt A.Rahim
    9. Nor Faizah bt Ibrahim

    TOLONG SAMBUNG DAN UPDATE MAKLUMAT2 DI ATAS BAGI MEMBANTU PIHAK BNM DAN POLIS....

    terkini.. Harun dan kuncu2nya menggunakan CASH dlm setiap transaksi utk mengelakan tindakan BNM dan polis. termasuk membeli bangunan di Shah Alam, membeli rumah2 dan kereta2 mewah..tanah.. semuanya CASH.

    ReplyDelete
  3. Syukur Ke hadarat Allah swt. dpt hamba kongsi serba sedikit kisah Harun Mat Saat yang bergelar ustaz kononnya dan konco-konconya, tetapi bertopengkan manusia utk kehidupan duniawi dgn sewenang-wenangnya menggunakan agama Islam untuk kesenangan duniawi dgn menipu umat Islam tidak kira darjat, dan kononnya kebal disebabkan sudah ada ratusan juta mungkin juga billion mampu untuk menggaji 'body guard' bayar saja kepada sesiapa yang sukakan rasuah. Harun Mat Saat dan konco-konconya masih bersenang lenang dengan duit-duit yang diambil dari org ramai tanpa ada apa2 tindakan diambil keatasnya. marilah beramai-ramai rakyat Malaysia, Brunei dan dimana saja kita hadapkan Harun dan konco-konconya ke muka pengadilan supaya tidak ada sesiapa lagi yang tertipu dengan Harun Mat Saat dan konco-konconya yang menggunakan Islam.Inilah petualang bangsa dan umat......

    ReplyDelete
  4. hiduplah dengan jiwa kerana disitu ada kasih sayang Tuhan
    jangan hidup dengan perasaan kerana disitu ada kebencian syaitan

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum n salam sejahtera

    ada sesiapa yang ingin berkongsi maklumat berkenaan dengan dina n harun?

    peluang untuk mendapatkan duit adalah tipis.tetapi kita harus berusaha.saya skrg ini menanggung bebanan yg amat sangat dimana rm200k saya telah dilaburkan tidak dapat apa2 pun...join rupanya last2 minit dah..

    mohon kepada sesiap yang ada maklumat minta tolong berikan kepada saya

    sitihalimahahmad@gmail.com

    saya benar2 sudah buntu tidak mempunyai duit lagi dah.habis segalanya....

    sekian terima kasih

    ReplyDelete
  6. sy prnh pergi ke rumah kunji ahmad di s.alm..sy pn tgh tggu duit sy 7k slma 3thn..even x bnyk tp bg seorg student ianya ckp bnyak..

    ReplyDelete
  7. Dalam laluan hidup ni, kita jumpa dengan pelbagai jenis manusia samada baik dan jahat. Natijahnya, pelbagai kesenangan dan kesusahan yang kita hadapi. Tapi yang pasti, kesusahan dunia ni sementara saja, elakkan kesusahan akhirat yang kekal abadi.

    ReplyDelete
  8. itu la nasib semua yang melaburkan wang kerana terikut-ikut kata orang...
    http://kedaikuhebat.com
    stor kebahagiaan suami dan isteri...

    ReplyDelete